Mezinárodní výzkumné projekty

Název projektu anglicky

Boosting impact generation from research and innovation on integrated freight transport and Logistics system

Zvýšení dopadu výzkumu a inovací v oblasti kombinované nákladní přepravy a logistického systému

Popis projektu

Projekt BOOSTLOG mění evropský ekosystém nákladní dopravy a logistiky, aby optimálně fungoval a zvyšoval dopady investic do výzkumu a inovací, které přispívají k

  1. cílům politiky EU v oblasti klimatické neutrality, snižování znečištění, přetížení a hluku, volného pohybu zboží, vnitřní bezpečnosti, digitální transformace logistických řetězců a sdílení dat v logistických ekosystémech a
  2. udržitelnosti a konkurenceschopnosti společností, které vytvářejí hodnotu pro společnost.

Projekt BOOSTLOG si stanovil 4 hlavní oblasti činnosti:

  1. zvýšení viditelnosti a podpora valorizace výsledků, výstupů a případů realizace projektů VaVaI v oblasti nákladní dopravy a logistiky
  2. rozvoj a implementace valorizačních strategií a pokynů k urychlení zavádění technologických a organizačních inovací, včetně vytvoření inovačního tržiště, a vydání doporučení ke zvýšení dopadu veřejného financování VaVaI,
  3. vymezení vysokého potenciálu a prioritních nedostatků v oblasti VaVaI s cílem efektivního využití investic do VaVaI,
  4. posílení komunikace o dopadech VaVaI a zapojení zainteresovaných stran do inovačního procesu.

BOOSTLOG bude:

  1. mapovat a hodnotit přibližně 150 projektů VaV financovaných EU od 5. RP v různých oblastech nákladní dopravy a logistiky (tj. Logistics Clouds),
  2. zvyšovat viditelnost hlavních výsledků, výstupů a potenciálních případů realizace projektů prostřednictvím znalostní platformy ALICE,
  3. pracovat na nejméně 8 komplexních a pro průmysl použitelných zpráv s těmito tématy:
    1. městská logistika,
    2. logistické uzly,
    3. multimodální nákladní doprava, koridory a dopravní sítě,
    4. sdílení dat o nákladní dopravě a logistice,
    5. koordinace a spolupráce v oblasti logistiky,
    6. modularizace s cílem sdílet dosažený pokrok a zdůraznit dopady dosažené prostřednictvím projektů výzkumu a inovací,
  4. pracovat na valorizační strategii a pokynech pro veřejné využívání výzkumu a inovací,
  5. vytvářet referenční inovační trh pro využívání výzkumu a inovací a
  6. identifikovat vysoce prioritní a potenciální mezery v oblasti výzkumu a inovací, které je třeba upřednostnit v budoucích akcích výzkumu a inovací.
Odpovědnost ALLIANCE FOR LOGISTICS INNOVATION THROUGH COLLABORATION IN EUROPE
FinancováníProgram SOCIETAL CHALLENGES - Smart, Green and Integrated Transport částkou 999 967 EUR
Celkem 999 967 EUR
Harmonogram1/2021 – 12/2023
Kontakthttps://cordis.europa.eu/project/id/101006902

Název projektu anglicky

Progress towards Federated Logistics Through The Integration Of TEN-T into A Global Trade Network

Pokrok na cestě k federativní logistice prostřednictvím integrace TEN-T do globální obchodní sítě

Popis projektu

Projekt PLANET se zabývá výzvami spojenými s hodnocením dopadu nově vznikajících globálních obchodních koridorů na síť TEN-T a zajištěním účinné integrace evropské sítě do globální sítě, a to prostřednictvím dvou klíčových pilířů výzkumu a vývoje:

- Geoekonomický přístup, modelování a specifikace dynamiky nových obchodních tras a jejich dopadů na logistickou infrastrukturu a provoz, se zvláštním zřetelem na TEN-T, včetně okrajových regionů a vnitrozemských zemí;

- Zpřístupnění sítě EU-Global prostřednictvím převratných koncepcí a technologií (IoT, Blockchain a PI, 5G, 3D tisk, autonomní vozidla /automatizace, hyperloop), které mohou utvářet její budoucnost a řešit její nedostatky, v souladu s koncepcí DTLF federativní sítě platforem T&L.

Projekt PLANET jde nad rámec strategických dopravních studií a výzkumu ICT pro dopravu tím, že důsledně modeluje, analyzuje, demonstruje a hodnotí jejich interakce a dynamiku, čímž poskytuje realističtější pohled na vznikající prostředí T&L. Projekt využívá 3 živé laboratoře EU pro reálné koridory, včetně námořních a železničních, pro mezikontinentální spojení a poskytuje experimentální prostředí pro navrhování a využívání budoucích integrovaných zelených sítí EU a globálních sítí T&L [EGTN].

Pro usnadnění tohoto procesu poskytuje projekt PLANET symbiotický digitální klon pro EGTN jako otevřený nástroj pro plánování spolupráce pro účastníky koridorů TEN-T, plánovače infrastruktury a průmyslové/technologické stratégy.

Odpovědnost INLECOM GROUP
FinancováníProgram SOCIETAL CHALLENGES - Smart, Green and Integrated Transport částkou 7 097 670 EUR
Celkem 7 037 670 EUR
Harmonogram6/2020 – 5/2023
Kontakthttps://cordis.europa.eu/project/id/860274

Název projektu anglicky

Port solutions for efficient, effective and sustainable multimodality

Přístavní řešení pro účinnou, efektivní a udržitelnou multimodalitu

Popis projektu

Projekt MultiRELOAD posiluje spolupráci mezi různými uzly nákladní dopravy v Evropě, aby bylo možné společně testovat inovace a vytvářet příznivé tržní podmínky pro multimodální řešení nákladní dopravy. MultiRELOAD bude demonstrovat řešení ve třech inovačních oblastech se specifickými cíli do roku 2025 - odrážejí opatření strategie EU pro inteligentní mobilitu:

A) Inteligentní multimodální logistika: usnadnění přechodu ze silniční dopravy na železniční a vnitrozemskou dopravu o 5 %;

B) Digitální a automatizované multimodální uzly a koridory: zvýšení provozní účinnosti zvýšením manipulační kapacity o 20 %;

C) Inovativní obchodní modely: vedoucí ke snížení nákladů na nákladní dopravu v průměru o 10 %.

Projekt MultiRELOAD zahrnuje vysoce ambiciózní logistické uzly, včetně multimodálního uzlu Duisport (DE), vysoce ambiciózního přístavu Duisburg a největšího a nejmodernějšího vnitrozemského uzlového terminálu na světě, a trimodálních uzlů Přístavy Vídeň (AT) a Basilej (CH).

Odpovědnost DUISBURGER HAFEN AKTIENGESELLSCHAFT
FinancováníProgram Climate, Energy and Mobility částkou 7 417 813 EUR
Celkem 8 913 654 EUR
Harmonogram9/2022 – 8/2025
Kontakthttps://cordis.europa.eu/project/id/101069796

Název projektu anglicky

Flexible, multi-mOdal and Robust FREIGHt Transport

Flexibilní, multimodální a robustní nákladní doprava

Popis projektu

Cílem projektu FOR-FREIGHT je maximalizovat využití kapacity multimodální nákladní dopravy a snížit průměrné náklady na nákladní dopravu prostřednictvím vývoje nových řešení a jejich integrace se staršími logistickými systémy. To umožní efektivnější a udržitelnější řízení toků zboží a nákladu na letištích, v přístavech, vnitrozemských terminálech a různých logistických uzlech, přičemž se zohlední požadavky všech zúčastněných stran a zohlední se ekonomické, environmentální a sociální aspekty.

Prostřednictvím řešení FOR-FREIGHT budou zajištěny tyto funkce:

  1. Sledování, monitorování a kontrola stavu nákladu v reálném čase ode dveří ke dveřím,
  2. systémy na podporu rozhodování pro optimalizaci využití zdrojů na základě konceptu digitálního dvojčete,
  3. zvýšená odolnost proti rozsáhlým rušivým událostem a zvýšená bezpečnost informací na základě technologie Blockchain,
  4. zvýšená udržitelnost prostřednictvím zavedení rámce pro posuzování uhlíkové stopy a využívání alternativních způsobů dopravy.

Pro dosažení těchto ambiciózních cílů projekt FOR-FREIGHT zapojuje přední světové zainteresované strany v oblasti T&L specializující se na různé druhy dopravy, jako jsou přístavní a letištní orgány, provozovatelé terminálů, zpracovatelé leteckých zásilek, provozovatelé vlaků a hlavní provozovatelé dopravy/nákladní dopravy, a spojuje je s předními vývojáři SW a technologií, výzkumnými organizacemi a inovativními malými a středními podniky. Tato spolupráce bude hnacím motorem pro zavedení tří nejmodernějších multimodálních zkušebních zařízení, která umožní reálné zkoušky v provozním prostředí pokrývajícím různorodé multimodální scénáře, konkrétně námořní přístav - logistický uzel a doručení na poslední míli, námořní přístav - letiště (letecká nákladní doprava) a říční přístav - železniční nákladní doprava. Projekt FOR-FREIGHT nabídne experimentální platformu založenou na cloudu, která integruje přístup ke třem testovacím místům a nabízí pokročilé nástroje pro monitorování a experimentování.

Odpovědnost ETHNIKO KENTRO EREVNAS KAI TECHNOLOGIKIS ANAPTYXIS
FinancováníProgram Climate, Energy and Mobility částkou 7 151 677 EUR
Celkem 8 935 495 EUR
Harmonogram9/2022 – 12/2025
Kontakthttps://cordis.europa.eu/project/id/101069731

Název projektu anglicky

Coordinating and synchronising multimodal transport improving road, rail, water and air transport through increased automation and user involvement

Koordinace a synchronizace multimodální dopravy zlepšující silniční, železniční, vodní a leteckou dopravu prostřednictvím větší automatizace a zapojení uživatelů.

Popis projektu

Dlouhodobou vizí projektu ORCHESTRA je budoucnost, v níž bude snadné koordinovat a synchronizovat řízení všech druhů dopravy, aby bylo možné zvládat různé požadavky a situace. Rovněž usnadnění optimálního využití dopravních sítí a efektivní multimodální dopravní služby, a to jak ve venkovských, tak městských oblastech.

Cílem projektu je:

  • Vytvořit společné chápání koncepcí a řešení multimodálního řízení dopravy v rámci různých druhů dopravy i mezi nimi, pro různé zúčastněné strany a v různých kontextech.
  • Vymezit multimodální ekosystém řízení dopravy (MTME), v němž bude řízení v různých druzích dopravy a oblastech (venkovských i městských) koordinováno s cílem přispět k vyváženějšímu a odolnějšímu dopravnímu systému a překonat stávající překážky.
  • Podporovat realizaci a zavádění MTME prostřednictvím poskytování nástrojů, modelů a pokynů - včetně podpory pro propojená a automatizovaná vozidla a plavidla (CAV).
  • Ověřovat a upravovat MTME z hlediska organizačních otázek, funkčnosti, schopností a použitelnosti.
  • Maximalizovat dosah a využití výsledků projektu prostřednictvím silného zapojení zúčastněných stran.

Projekt poskytne polycentrickou multimodální architekturu (PMA), která specifikuje způsob spolupráce a interakce různých systémových komponent s ohledem na inteligentní infrastruktury, technické a organizační aspekty a polycentrické řízení.

Odpovědnost ITS NORGE-NORSK FORENING FOR MULTIMODALE INTELLIGENTE TRANSPORT SYSTEMER OG TJENESTER - ITS NORWAY
FinancováníProgram SOCIETAL CHALLENGES – Smart, Green And Integrated Transport částkou 4 998 799 EUR
Celkem 5 167 362 EUR
Harmonogram5/2021 – 4/2024
Kontakthttps://cordis.europa.eu/project/id/953618

Název projektu anglicky

Resilient Multimodal freight Transport Network

Odolná síť multimodální nákladní dopravy

Popis projektu

Projekt ReMuNet identifikuje a signalizuje rušivé události a vyhodnocuje jejich dopad na multimodální dopravní koridory. Na rušivé události reaguje rychle a plynule v reálném čase. Podporuje poskytovatele dopravních služeb při zlepšování odolnosti plánování tras. ReMuNet sděluje alternativní, předem definované multimodální dopravní trasy logistickým operátorům a následně řidičům kamionů, lokomotiv a kapitánům lodí. Díky tomu umožňuje rychlejší a adaptivní reakci multimodální sítě. ReMuNet organizuje využití trasy, navrhuje překladiště a optimalizuje přidělování kapacity, minimalizuje škody a zkracuje dobu obnovy.

Cíl projektu:

Jako průkopník fyzického internetu sleduje ReMuNet vizi umožnit a motivovat synchronní dopravu na evropské železnici, silnici a vnitrozemských vodních cestách s cílem zvýšit holistickou odolnost sítě. Významně snižuje emise a zvyšuje efektivitu koridorů nákladní dopravy v případě rušivých událostí.

Jak toho síť ReMuNet dosáhne?

  1. Standardizovaná metoda popisu multimodálních dopravních sítí. Navrhovaná norma je odvozena ze stávajících přístupů a vyvinuta společně s rozhodujícími zúčastněnými stranami, aby byla zajištěna celoevropská použitelnost a přijatelnost.
  2. Algoritmus schopný vypočítat alternativy multimodálních tras a využití kapacity v případě rušivých událostí. Využívá data v reálném čase pro dynamické synchronní plánování alternativních tras.
  3. Platforma pro spolupráci, která propojuje příslušné provozovatele nákladní dopravy a umožňuje jim reagovat na narušení. K tomu slouží bezpečné a odolné digitální logistické nástroje a nástroje pro řízení sítě, které umožňují získávat informace pro plánování alternativních tras a organizovat relační přepravu na základě událostí.
  4. Využití Reinforcement Learning k modelování a vyhodnocování alternativních způsobů jednání, což poskytuje základ pro samoučící se, adaptivní multimodální evropskou síť nákladní dopravy a logistiky.
Odpovědnost FORSCHUNGSINSTITUT FUR RATIONALISIERUNG E. V.
FinancováníProgram Climate, Energy and Mobility částkou 3 997 552 EUR
Celkem 3 998 177 EUR
Harmonogram7/2023 – 6/2026
Kontakthttps://cordis.europa.eu/project/id/101104072

Název projektu anglicky

sMArt Green Ports as Integrated Efficient multimodal hubs

Chytré zelené přístavy jako integrované efektivní multimodální uzly

Popis projektu

Konsorcium projektu MAGPIE tvoří jedinečnou spolupráci, která se zabývá chybějícím propojením mezi dodávkami zelené energie a jejím využíváním v dopravě související s přístavy a zaváděním digitalizace, automatizace a autonomie pro zvýšení efektivity dopravy.

MAGPIE urychluje zavádění nosičů zelené energie (baterie, vodík, čpavek, BioLNG a metanol) v kombinaci s realizací logistické optimalizace v přístavech prostřednictvím automatizace a autonomního provozu.

Hlavním cílem projektu MAGPIE je demonstrovat technická, provozní a procedurální řešení v oblasti dodávek energie a digitálních řešení v prostředí živé laboratoře s cílem stimulovat zelenou, inteligentní a integrovanou multimodální dopravu a zajistit její zavedení prostřednictvím hlavního plánu evropského zeleného přístavu budoucnosti a činností v oblasti šíření a využívání. Uplatňuje se přístup živé laboratoře, v níž se vyvíjejí nebo předvádějí technologické a netechnologické inovace.

Demonstrovány jsou tyto inovace: výroba bioLNG na místě; inteligentní energetické systémy; úspora energie ve špičkách na břehu; digitální dvojče přístavu (nástroje pro měření emisí skleníkových plynů a přizpůsobení energie); čpavkové bunkrování; pobřežní nabíjecí bóje; autonomní e-barge a překládka; kontejner na zelenou energii pro vnitrozemskou lodní dopravu; hybridní posunovací lokomotiva; ekologicky propojená nákladní doprava; rozprostření silniční dopravy; netechnologické inovace pro zvýšení využívání zelené energie. Testování povede k vytvoření hlavního plánu pro evropskou zelenou včetně plánu a příručky pro realizaci.

Odpovědnost HAVENBEDRIJF ROTTERDAM NV
FinancováníProgram SOCIETAL CHALLENGES – Smart, Green And Integrated Transport částkou 24 964 564 EUR
Celkem 30 764 359 EUR
Harmonogram10/2021 – 10/2026
Kontakthttps://cordis.europa.eu/project/id/101036594

Název projektu anglicky

Freight vOlumes transfer from Road to waterborne transport, using zero-EMission, Automated, Small and flexible vessel protoTypes

Přesun objemu nákladní dopravy ze silniční na vodní dopravu s využitím bezemisních, automatizovaných, malých a flexibilních typů plavidel.

Popis projektu

Aktivity projektu FOREMASTu v oblasti výzkumu a inovací jsou strukturovány podle 4 ambiciózních pilířů:

(P1) Volitelná úroveň automatizace. Architektura a rozhraní pro navádění, navigaci a řízení (GNC) a model situačního povědomí pro propojení GNC a senzorického hardwaru a systémů zpracování dat s cílem účinně řešit problém řízení, který je pro vnitrozemskou plavbu jedinečný. V kombinaci s vyváženou spoluprací člověka a autonomie (navigace, kotvení, manipulace s nákladem, pohon) a bezpečnostními důsledky ve smíšeném provozu s využitím na míru šitých služeb Galileo/EGNOS povede k prototypům dálkového řídicího centra nové generace TRL 5 a malého flexibilního automatizovaného systému řízení s nulovými emisemi (SFAZ) TRL 5.

(P2) Řešení pro řízení energie s nulovými emisemi dynamicky optimalizované pro převládající provozní podmínky. Hybridní elektrická řešení a řešení s nulovými emisemi založená na palivových článcích budou hodnocena z hlediska požadavků na výkon a energii, životnosti, nákladů a emisí během životního cyklu alternativních palivových/energetických systémů.

(P3) Inovativní makroprojekty pro plavidla SFAZ v sítích intramodální a intermodální přepravy odrážející inovace z P1 a P2. Koncepce návrhu plavidel, ověřené pomocí simulací, poskytnou systematické hodnocení návrhů SFAZ pro omezené oblasti a mělké vody, poskytující zvýšenou provozní flexibilitu, pokud jde o kapacitu nákladu, typy a nákladové jednotky, spojené s hydrodynamickými a pohonnými modely a architekturou řízení.

(P4) Modelovací simulační návrh a provozní optimalizační nástroje (Digital Twining Platform) umožňují jak návrh, tak provozní měření a optimalizaci řešení Living Lab (LL), podporující řešení pro evropské pobřežní a vnitrozemské nebo přetížené městské regiony, zahrnující v případě potřeby inovativní komponenty třetích stran, zajišťující přenositelnost a udržitelnost.

Dvě LL v Gentu a Caen, které představují pobřežní a vnitrozemské přetížené městské regiony, budou demonstrovat prototypy SFAZ integrované prostřednictvím automatizovaných inteligentních terminálů do optimalizovaných logistických sítí. Třetí virtuální univerzita v Galati bude demonstrovat replikovatelnost.

Odpovědnost INLECOM GROUP
FinancováníProgram Climate, Energy and Mobility částkou 4 981 706 EUR
Celkem 4 981 706 EUR
Harmonogram1/2024 – 12/2026
Kontakthttps://cordis.europa.eu/project/id/101138261

Název projektu anglicky

Integration and Harmonization of Logistics Operations

Integrace a harmonizace logistických operací

Popis projektu

Logistický průmysl čelí v posledních letech neustálým a významným výzvám. Trendem je zavádění inteligentních služeb pro zvýšení výkonnosti poskytovaných systémů a synchronních operací. Přepravy a dodávky mohou těžit z využití nových obchodních modelů, které přejímají výše zmíněné inteligentní služby, kdy je hlavním cílem optimalizace využívání sdílených zdrojů a stávají se základem pro poskytování infrastruktury šetrné ke klimatu. Cílem synchromodálních operací a integrace heterogenních logistických služeb je snížení současných přeprav za účelem snížení uhlíkové stopy při současném zajištění nepřerušených dodávek a odolnosti vůči jakýmkoli rušivým událostem.

Projekt TRACE se zaměřuje na výše uvedené integrační činnosti a nabízí univerzální platformu s funkcemi souvisejícími s plánováním, rozvrhováním, optimalizací a řízením událostí, jakož i s využitím technologie blockchain pro usnadnění uzavírání inteligentních smluv a finančních operací v reálném čase, čímž se stává jedním z prvních pokusů o poskytnutí "inteligentního krytí" na současných logistických rámcích.

Projekt TRACE předpokládá reálné demonstrátory v různých evropských zemích s různými cíli, které začínají přepravou s využitím sdílených zdrojů, detekcí rušivých událostí a změnou harmonogramu přepravy a zároveň končí využitím bezpilotních vozidel k automatizaci dodávek na poslední míli. TRACE rovněž navrhuje nové koridory pro přepravu, bezpečné oblasti, kde mohou bezpilotní vozidla shromažďovat zásilky směřující do cílového místa určení, a nové (virtuální) uzly. TRACE provede studie týkající se překážek na cestě k nové éře logistiky, nových obchodních příležitostí, požadavků na legislativu a regulační rámce a odhalí přínosy navrhovaného přístupu z hlediska snížení energetické náročnosti a emisí při současném omezení provozních nákladů pro zúčastněné strany v oblasti logistiky.

Odpovědnost ETHNIKO KAI KAPODISTRIAKO PANEPISTIMIO ATHINON
FinancováníProgram Climate, Energy and Mobility částkou 7 743 673 EUR
Celkem 9 531 486 EUR
Harmonogram6/2023 – 5/2026
Kontakthttps://cordis.europa.eu/project/id/101104278

Název projektu anglicky

Integrated and Sustainable Transport in Efficient Network

Integrovaná a udržitelná doprava v efektivní síti

Popis projektu

V současné době jsou významnými omezeními účinnosti nedostatečná spolupráce a sdílení infrastruktury mezi příslušnými subjekty a obrovské problémy s přetížením silnic, které ovlivňují spojení mezi přístavem a vnitrozemím.

Hlavními cíli projektu jsou:

  1. řídit priority zapojených území určením integrovaného plánování infrastruktury na nadnárodní úrovni a konzistentních investičních strategií;
  2. poskytnout pokyny a kritéria pro definování právních, technických a provozních podmínek užitečných pro vytvoření účinné nadnárodní sítě ADRION;
  3. vyvinout specifický inovativní Toolbox, který budou příslušné subjekty využívat k analýze a definování vhodných podmínek pro vytvoření robustních sítí zúčastněných stran;
  4. definovat IT řešení a služby pro komunikaci a správu znalostí;
  5. budování kapacit pro plánování infrastruktur a určování opatření a činností, které je třeba přijmout pro zřízení integrovaných center;
  6. zvýšit účinnost a environmentální udržitelnosti logistických toků nákladní dopravy v celé oblasti ADRION.

Konečným výstupem ISTEN je strategický nadnárodní akční plán pro rozvoj sítě integrovaných uzlů na úrovni ADRION. Regionální a národní orgány, stejně jako provozovatelé nákladní dopravy a další subjekty zapojené do logistického řetězce z něj budou mít prospěch a pozitivně ovlivní efektivitu dopravy a environmentální udržitelnost na úrovni regionu ADRION.

Odpovědnost Università Mediterranea di Reggio Calabria
FinancováníProgram INTERREG VB Adriatic-Ionian částkou 1 132 200 EUR
Celkem 1 332 000 EUR
Harmonogram12/2017 – 11/2020
Kontakthttps://keep.eu/projects/19197/Integrated-and-Sustainable--EN/

Název projektu anglicky

DIGitalisation of multimodal transport in the Adriatic SEA

DIGITALIZACE multimodální dopravy v Jaderském moři

Popis projektu

V rámci programu Interreg IT-HR 2014-2020 bylo vypracováno několik projektů zabývajících se nákladní dopravou, z nichž čtyři se zaměřují na informační a komunikační technologie aplikované na námořní a multimodální dopravu z různých hledisek:

  • Projekt PROMARES hodnotil využití řešení ICT v oblasti přístavů a vnitrozemí.
  • Projekt INTESA se zaměřil na vztah přístav-námořní doprava s cílem harmonizovat a optimalizovat postupy v námořní dopravě.
  • Projekt DigLogs se zabýval zlepšením informačních toků dopravních procesů o pohybech nákladu, stavu a povoleních.
  • Projekt TRANSPOGOOD vyvinul inovativní ICT nástroj pro vyhledávání nejlepších řešení dopravních služeb (např. nejlepší cena kombinované přepravy).

Projekt DIGSEA sdružuje technické znalosti získané v rámci těchto projektů a konsoliduje je v jednotném přístupu námořní přístav-vnitrozemí-logistika, který pokrývá celý dodavatelský řetězec.

Tímto způsobem budou zkušenosti a odborné znalosti ze současného programového období sloužit jako základ pro nové programové období, což zajistí jejich dlouhodobou udržitelnost a opakovatelnost.

Rovněž budou předány zúčastněným stranám a tvůrcům politik na úrovni EU a na nadnárodní úrovni, aby je zapojili a zvýšili povědomí o využívání informačních a komunikačních technologií jako mocného a účinného nástroje ke zlepšení účinnosti a následně environmentální výkonnosti přístavů a celého dodavatelského řetězce.

Odpovědnost Autorità di Sistema Portuale del Mare Adriatico Orientale
FinancováníProgram INTERREG V – A Italy - Croatia částkou 509 515 EUR
Celkem 599 430 EUR
Harmonogram1/2022 – 6/2023
Kontakthttps://keep.eu/projects/26788/DIGitalisation-of-multimoda-EN/

Název projektu anglicky

Multidisciplinary approach and solutions to development of intermodal transport in region – PLUS

Multidisciplinární přístup a řešení rozvoje intermodální přepravy v regionu – PLUS

Popis projektu

V návaznosti na projekt MultiAPPRO bude MultiAPPRO Plus podporovat logistiku nákladní dopravy, usilovat o zvýšení konkurenceschopnosti intermodální přepravy a zrovnoprávnění námořní nákladní dopravy s ostatními druhy dopravy, pokračovat ve vytváření rámců, které budou motivovat k investicím do modernizace přístavů v jadransko-jónském regionu, a pokračovat v přezkumu pokroku dosaženého v oblasti rozvoje udržitelné mobility, jak již dříve navrhla Evropská komise.

Hlavním cílem projektu je propagace výstupů a výsledků projektu na národní, evropské a makroregionální úrovni, jakož i podpora významu a využití aplikace vyvinuté v rámci pilotní aktivity projektu. Projekt bude pokračovat v rozvoji a propagaci intermodální přepravy v jadransko-jónském regionu uprostřed nových výzev.

Již dříve byla v rámci projektu MultiAPPRO založena síť intermodální přepravy, odborný orgán na mezinárodní úrovni, jehož cílem je podporovat rozvoj ekologické a udržitelné intermodální přepravy v regionu. Nyní, kdy je hlavní překážkou krize COVID-19, budou partneři opět spolupracovat s ITN při hledání řešení a překonávání překážek, které byly způsobeny COVID-19.

Odpovědnost Klaster intermodalnog prijevoza
FinancováníProgram INTERREG VB Adriatic - Ionian částkou 123 835 EUR
Celkem 145 688 EUR
Harmonogram1/2022 – 6/2022
Kontakthttps://keep.eu/projects/26658/Multidisciplinary-approach--EN/

Název projektu anglicky

Quality Circulation of the goods on the premises of the logistics station of the program

Kvalitní oběh zboží v prostorách logistické stanice programu

Popis projektu

Projekt studuje strukturu a provoz platformy CAMP (Cross-boarding Area Management Platform), která může také fungovat jako Logistics Single Window pro bezproblémový a bezpapírový logistický řetězec.

CAMP implementuje síť interoperabilních platforem, které slouží přepravcům a hráčům dodavatelského řetězce. Vybraná odvětví sdílejí myšlenku jednotného kontaktního místa, které je zapojením zákazníků a dodavatelů vytvořeno jako prostředek k vytvoření důvěryhodného nástroje pro malé a střední podniky k internacionalizaci produktu v přeshraniční oblasti a zvýšení jeho konkurenceschopnosti.

Referenční zóna zahrnuje sekundární a terciární uzly s užším vztahem k primární síti (přístavní uzly a pozemní zásobovací trasy). Studie tím, že využije dokončené projekty, zlepší zvýšení atraktivity uzlů zapojených do ekonomické kvantifikace zkrácení doby přepravního řetězce. Návrh architektury si klade za cíl maximalizovat vlastnosti adaptability, flexibility a škálovatelnosti nezbytné pro podporu komunikace operátorů s institucemi (a mezi institucemi) různých velikostí a s různou mírou elektronizace a racionalizace služeb za účelem implementace modální distribuce.

Cílem projektu, včetně budoucích implementací IT, je prostřednictvím zkoumání potřeb operátorů definovat logický systém a metadata nezbytná pro operační platformu.

Odpovědnost Klaster intermodalnog prijevoza
FinancováníProgram INTERREG V – A Italy – France (Maritime) částkou 567 163 EUR
Celkem 667 250 EUR
Harmonogram3/2017 – 6/2019
Kontakthttps://keep.eu/projects/17682/Quality-Circulation-of-the--EN/

Název projektu anglicky

Nodes Enhancing Waterway bridging Adriatic-Ionian Network

Uzly zlepšující vodní cesty přemosťující jadransko-jónskou dopravní síť

Popis projektu

Projekt NEWBRAIN si klade za cíl zvýšit relevanci systému jadransko-jónských hlavních uzlů pro ekonomickou a sociální integraci programové oblasti v rámci evropské dopravní politiky a sítě TEN-T jako klíčových bran spojujících střední a západní Evropu s jihem.

Projekt řeší různé mezery v infrastruktuře a technologická, procedurální a organizační úzká místa zjištěná na místní úrovni a mající dopad na plynulost regionálního dopravního systému přijetím společného a nadnárodního přístupu zaměřeného na stimulaci koordinovaného rozvoje fyzické a nefyzické infrastruktury a na zvýšit kapacitu pro zahájení proveditelných investic.

Očekává se, že nadnárodní spolupráce 9 partnerů projektu logistiky a dopravních uzlů, klíčových institucí pro plánování infrastrukturních investic v dopravních a logistických sektorech v oblasti jadransko-jónského makroregionu, uvolní potenciál pro investice prostřednictvím účasti na financování EU. pro zavádění účinných, ekologicky šetrných a nízkouhlíkových dopravních systémů a pro zajištění aktivní a dlouhodobé spolupráce v různých finančních iniciativách.

Těchto výsledků je dosaženo vytvořením Jadranské Jónské intermodální a logistické sítě jako stabilního a udržitelného rámce spolupráce pro dosažení inovativní účinné dopravní infrastruktury a ekologického a nízkouhlíkového dopravního systému, dohodnutého v nadnárodní strategii NEWBRAIN, kterou mají přijmout všichni partnery. Vypracování akčních plánů v každém uzlu umožňuje definovat prioritní akce z hlediska technické a finanční připravenosti a podporuje přípravné a technické studie potřebné pro použití v hlavních evropských finančních programech (např. CEF, EFSI, ..) prostřednictvím iniciativ nadnárodní spolupráce. jehož konečným rozsahem je konkrétní realizace dopravní sítě EU.

Odpovědnost Autorità di Sistema Portuale del Mare Adriatico Centrale
FinancováníProgram INTERREG VB Adriatic - Ionian částkou 1 271 139 EUR
Celkem 1 495 458 EUR
Harmonogram12/2017 – 12/2020
Kontakthttps://keep.eu/projects/19173/Nodes-Enhancing-Waterway-br-EN/

Název projektu anglicky

Enhancing COordination on multiMODAL freight transport in CE

Posílení koordinace multimodální nákladní dopravy v CE

Popis projektu

Projekt COMODALCE si klade za cíl zvýšit spolupráci a koordinaci mezi účastníky multimodální nákladní dopravy ve střední Evropě prostřednictvím využití inovativních systémů ICT tím, že spojí některé z nejdůležitějších přístavů/železničních silničních terminálů/operátorů vytvářejících multimodální dopravní toky.

Projekt COMODALCE tak přispěje k:

1) posílení dovedností v oblasti plánování dopravy prostřednictvím hloubkové nadnárodní studie podrobně analyzující každé území a vypracování podrobných strategií, které budou testovány prostřednictvím pilotních akcí

2) testování inovativních ICT řešení pro zlepšení koordinace a interoperability mezi nejdůležitějšími přístavy / logistickými operátory v oblasti programu a zefektivnění toků nákladní dopravy s cílem zvýšit konkurenceschopnost a produktivitu odvětví multimodální dopravy

3) shromáždění zúčastněných stran multimodální dopravy, přijetí koordinovaných krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých plánů rozvoje a přijetí společného nadnárodního souboru nástrojů

Odpovědnost Autorità di Sistema Portuale del Mare Adriatico Centrale
FinancováníProgram INTERREG VB Adriatic - Ionian částkou 1 621 460 EUR
Celkem 1 959 750 EUR
Harmonogram4/2019 – 3/2022
Kontakthttps://keep.eu/projects/21493/Enhancing-COordination-on-m-EN/

Název projektu anglicky

Regional infrastructure for railway freight transport – revitalised

Regionální infrastruktura pro železniční nákladní dopravu – revitalizována

Popis projektu

Železniční nákladní doprava v celé oblasti střední Evropy dramaticky ztratila podíly na trhu. Aby se tento negativní trend zvrátil, probíhají rozsáhlé investiční programy se zaměřením na hlavní koridory. Jako doplněk k této iniciativě se projekt REIF zaměřuje na zvýšení modálního podílu železniční nákladní dopravy prostřednictvím zmírňujících opatření pro systém regionálních železničních přivaděčů.

Projekt REIF zejména řeší příslušné problémy související s nedostatečnou konektivitou na regionální úrovni. Za tímto účelem REIF vyvíjí a aplikuje nástroje pro analýzu regionálního potenciálu pro železniční nákladní dopravu, identifikuje úzká místa v infrastruktuře a účinná opatření buď pro zachování zranitelných spojení, nebo dokonce pro obnovu uzavřených tratí. Pilotní akce testují nové přístupy k překonání různých diskontinuit regionální železniční sítě v zúčastněných regionech. Dále jsou zkoumány různé podmínky pro spuštění aktivace nových železničních služeb, od organizačních aspektů až po potřebu zajištění „kritického množství“ dopravní poptávky. Výsledkem budou regionální akční plány definující priority a potenciální politická opatření.

Odpovědnost Thüringer Ministerium für Infrastruktur und Landwirtschaft
FinancováníProgram INTERREG VB Central Europe částkou 1 676 776 EUR
Celkem 2 055 842 EUR
Harmonogram4/2019 – 3/2022
Kontakthttps://keep.eu/projects/21485/Regional-infrastructure-for-EN/

Název projektu anglicky

Capitalisation and Harmonisation of the Adriatic Region Gate of Europe

Kapitalizace a harmonizace Jaderského regionu Brána Evropy

Popis projektu

Projekt CHARGE těží z výsledků programu IPA CBC 2007-2013 projektu CARICA, jehož cílem je podpora efektivních a udržitelných investic do rozvoje infrastruktury přístavů a logistických center prostřednictvím rozvoje integrovaných akčních plánů a finanční

cestovní mapy založené na předpokládaných dopravních tocích. Projekt podpoří intermodalitu a udržitelnou dopravní konektivitu v oblasti a zároveň podpoří rozhodovací proces při přijímání investic do infrastruktury a pilotních aktivit.

Odpovědnost RAM - RETE AUTOSTRADE MEDITERRANEE SPA
FinancováníProgram INTERREG V-A Italy - Croatia částkou 564 875 EUR
Celkem 664 559 EUR
Harmonogram1/2018 – 9/2019
Kontakthttps://keep.eu/projects/23065/Capitalisation-and-Harmonis-EN/

Název projektu anglicky

Optimized Logistics for ports and intermodal transport

Optimalizovaná logistika pro přístavy a intermodální přepravu

Popis projektu

Tento projekt usiluje o zlepšení účinnosti přeshraničních spojení pro sekundární a terciární přístavní uzly v oblasti spolupráce s cílem usnadnit intermodální mobilitu zboží a osob a napojit se na sítě TEN-T, v souladu s projekty GoSmartMed, Circumvectio a GEECCTT Iles. Současná roztříštěnost dopravního systému oblasti poškozuje dostupnost a náklady na logistiku, což má za následek menší konkurenceschopnost. Aby čelila této výzvě, EasyLog navrhuje, vyvíjí a implementuje inovativní ICT systém pro optimalizované řízení informačních a procedurálních toků mezi operátory přeshraničního přístavního dodavatelského řetězce.

Obecným cílem je zlepšit mobilitu kolejových vozidel mezi přeshraničními regiony. Využívání ICT technologií zvýší výkonnost multimodálního dopravního řetězce a globální kvalitu služeb poskytovaných přístavními uzly partnerských regionů a zefektivní napojení na sítě TEN-T.

EasyLog využívá pokročilé a integrované technologické vybavení pro podporu potřeb provozovatelů intermodální přepravy a optimalizuje komunikaci a provoz. Systém bude testován na 5 přístavech a 5 stávajících linkách, aby se posoudila jeho reálná použitelnost. Příjemci budou dopravci, provozovatelé přístavů, nákladní společnosti, veřejná správa a oblasti obecně vzhledem k vyšší možnosti růstu, kterou poskytuje lepší výkon dopravního systému. Partnerství bude participativním a koordinovaným způsobem pracovat na zavedení sdíleného inteligentního systému řízení přeshraničního provozu, který zlepší logistické a námořní dopravní řetězce v oblasti spolupráce a překoná hranice současné roztříštěnosti.

Celkem 1 997 058 EUR
Odpovědnost Università degli Studi di Cagliari
FinancováníProgram INTERREG V-A Italy – France (Maritime) částkou 1 697 499 EUR
Harmonogram7/2018 – 4/2021
Kontakthttps://keep.eu/projects/22576/Optimized-Logistics-for-por-EN/

Název projektu anglicky

Strengthening Combined Transport in the Baltic Sea Region

Posílení kombinované přepravy v regionu Baltského moře

Popis projektu

V kombinované přepravě se zboží přepravuje vlakem, loděmi nebo čluny, přičemž první a poslední míle je co nejkratší po silnici. Podíl tohoto účinného a ekologičtějšího dopravního systému však zůstává v oblasti Baltského moře malý kvůli prostorově rozptýlené dopravě a tradici silniční dopravy. Cílem projektu COMBINE je zvýšit tento podíl zlepšením provozu na terminálech a snížením nákladů na poslední míli zavedením nových řešení, jako je platooning, delší/těžší nákladní vozidla, e-nákladní vozidla a vozidla na zkapalněný zemní plyn.

Odpovědnost Hafen Hamburg Marketing e.V.
FinancováníProgram INTERREG VB North Sea částkou 2 636 212 EUR
Celkem 3 392 220 EUR
Harmonogram1/2019 – 6/2021
Kontakthttps://keep.eu/projects/21621/Strengthening-Combined-Tran-EN/

Název projektu anglicky

CONNECTing North Sea Region’s TEN-T nodes - Support intermodality growth in the North Sea Region through smart efficiency enhancements

Propojení uzlů TENT-T v regionech Severního moře - Podpora růstu intermodality v regionu Severního moře prostřednictvím inteligentního zvyšování účinnosti

Popis projektu

Oblast Severního moře je jednou z hlavních logistických zón v Evropě. Nacházejí se zde největší námořní přístavy a mnoho intermodálních dopravních uzlů.

Tyto intermodální uzly jsou výjimečné pro přepravu zboží. Pro zvýšení atraktivity lokality a jejího tržního potenciálu jsou zapotřebí efektivní, inteligentní a ekologické dopravní sítě.

Intermodalita by měla umožnit koncentraci nadnárodní dopravy a dálkových toků a v důsledku jejich integrace zajistit vysoce efektivní využívání infrastruktury z hlediska zdrojů. V současné době klade politika transevropských dopravních sítí (TEN-T) velký důraz na rozvoj hlavní sítě, tedy hlavních dopravních os v Evropě. Obchodní a podnikatelská síť však nezávisí pouze na svých hlavních uzlech, ale také na svém zázemí.

Aby se zvýšila efektivita dopravních toků v rámci holistického přístupu, zahrnoval projekt jak hlavní, tak vzdálenější dopravní uzly.

Odpovědnost Hafen Hamburg Marketing e.V.
FinancováníProgram INTERREG VB North Sea částkou 1 832 952 EUR
Celkem 3 665 907 EUR
Harmonogram10/2019 – 3/2023
Kontakthttps://keep.eu/projects/22159/CONNECTing-North-Sea-Region-EN/

Název projektu anglicky

Transport of Goods Platform

Platforma pro přepravu zboží

Popis projektu

Projekt TRANSPOGOOD využívá hlavní výsledky projektu INTERMODADRIA a vytvoří sadu inovativních ICT nástrojů, které pomohou uživatelům při hledání nejlepšího řešení nabídky dopravních služeb a zajistí monitorování dopravní logistiky a environmentálních parametrů, což prokáže konkrétní přínosy v dopravě a logistice. Cílem projektu je zlepšit znalosti v odvětví dopravy a logistiky uspořádáním vzdělávacích modulů a společně definovat soubor výstupů pro zlepšení tržních, politických a regulačních podmínek pro intermodalitu.

Odpovědnost Klaster intermodalnog prijevoza
FinancováníProgram INTERREG V – A Italy - Croatia částkou 828 985 EUR
Celkem 975 277 EUR
Harmonogram1/2018 – 9/2019
Kontakthttps://keep.eu/projects/23077/TRANSPORT-of-GOODS-PLATFORM-EN/

Kontaktujte nás

Rádi vám pomůžeme nebo poskytneme doplňující informace.

Souhlasím se zpracováním osobních údajů

logo
logo
Financováno z účelové neinvestiční dotace na podporu rozvoje činnosti veřejné výzkumné instituce
v resortu dopravy Ministerstvem dopravy.

Copyright © 2024 Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.