1. BOOSTLOG
Název projektu anglicky
Boosting impact generation from research and innovation on integrated freight transport and Logistics system
Zvýšení dopadu výzkumu a inovací v oblasti kombinované nákladní přepravy a logistického systému
Popis projektu
Projekt BOOSTLOG mění evropský ekosystém nákladní dopravy a logistiky, aby optimálně fungoval a zvyšoval dopady investic do výzkumu a inovací, které přispívají k
Projekt BOOSTLOG si stanovil 4 hlavní oblasti činnosti:
BOOSTLOG bude:
Odpovědnost | ALLIANCE FOR LOGISTICS INNOVATION THROUGH COLLABORATION IN EUROPE |
Financování | Program SOCIETAL CHALLENGES - Smart, Green and Integrated Transport částkou 999 967 EUR Celkem 999 967 EUR |
Harmonogram | 1/2021 – 12/2023 |
Kontakt | https://cordis.europa.eu/project/id/101006902 |
2. PLANET
Název projektu anglicky
Progress towards Federated Logistics Through The Integration Of TEN-T into A Global Trade Network
Pokrok na cestě k federativní logistice prostřednictvím integrace TEN-T do globální obchodní sítě
Popis projektu
Projekt PLANET se zabývá výzvami spojenými s hodnocením dopadu nově vznikajících globálních obchodních koridorů na síť TEN-T a zajištěním účinné integrace evropské sítě do globální sítě, a to prostřednictvím dvou klíčových pilířů výzkumu a vývoje:
- Geoekonomický přístup, modelování a specifikace dynamiky nových obchodních tras a jejich dopadů na logistickou infrastrukturu a provoz, se zvláštním zřetelem na TEN-T, včetně okrajových regionů a vnitrozemských zemí;
- Zpřístupnění sítě EU-Global prostřednictvím převratných koncepcí a technologií (IoT, Blockchain a PI, 5G, 3D tisk, autonomní vozidla /automatizace, hyperloop), které mohou utvářet její budoucnost a řešit její nedostatky, v souladu s koncepcí DTLF federativní sítě platforem T&L.
Projekt PLANET jde nad rámec strategických dopravních studií a výzkumu ICT pro dopravu tím, že důsledně modeluje, analyzuje, demonstruje a hodnotí jejich interakce a dynamiku, čímž poskytuje realističtější pohled na vznikající prostředí T&L. Projekt využívá 3 živé laboratoře EU pro reálné koridory, včetně námořních a železničních, pro mezikontinentální spojení a poskytuje experimentální prostředí pro navrhování a využívání budoucích integrovaných zelených sítí EU a globálních sítí T&L [EGTN].
Pro usnadnění tohoto procesu poskytuje projekt PLANET symbiotický digitální klon pro EGTN jako otevřený nástroj pro plánování spolupráce pro účastníky koridorů TEN-T, plánovače infrastruktury a průmyslové/technologické stratégy.
Odpovědnost | INLECOM GROUP |
Financování | Program SOCIETAL CHALLENGES - Smart, Green and Integrated Transport částkou 7 097 670 EUR Celkem 7 037 670 EUR |
Harmonogram | 6/2020 – 5/2023 |
Kontakt | https://cordis.europa.eu/project/id/860274 |
3. MultiRELOAD
Název projektu anglicky
Port solutions for efficient, effective and sustainable multimodality
Přístavní řešení pro účinnou, efektivní a udržitelnou multimodalitu
Popis projektu
Projekt MultiRELOAD posiluje spolupráci mezi různými uzly nákladní dopravy v Evropě, aby bylo možné společně testovat inovace a vytvářet příznivé tržní podmínky pro multimodální řešení nákladní dopravy. MultiRELOAD bude demonstrovat řešení ve třech inovačních oblastech se specifickými cíli do roku 2025 - odrážejí opatření strategie EU pro inteligentní mobilitu:
A) Inteligentní multimodální logistika: usnadnění přechodu ze silniční dopravy na železniční a vnitrozemskou dopravu o 5 %;
B) Digitální a automatizované multimodální uzly a koridory: zvýšení provozní účinnosti zvýšením manipulační kapacity o 20 %;
C) Inovativní obchodní modely: vedoucí ke snížení nákladů na nákladní dopravu v průměru o 10 %.
Projekt MultiRELOAD zahrnuje vysoce ambiciózní logistické uzly, včetně multimodálního uzlu Duisport (DE), vysoce ambiciózního přístavu Duisburg a největšího a nejmodernějšího vnitrozemského uzlového terminálu na světě, a trimodálních uzlů Přístavy Vídeň (AT) a Basilej (CH).
Odpovědnost | DUISBURGER HAFEN AKTIENGESELLSCHAFT |
Financování | Program Climate, Energy and Mobility částkou 7 417 813 EUR Celkem 8 913 654 EUR |
Harmonogram | 9/2022 – 8/2025 |
Kontakt | https://cordis.europa.eu/project/id/101069796 |
4. FOR-FREIGHT
Název projektu anglicky
Flexible, multi-mOdal and Robust FREIGHt Transport
Flexibilní, multimodální a robustní nákladní doprava
Popis projektu
Cílem projektu FOR-FREIGHT je maximalizovat využití kapacity multimodální nákladní dopravy a snížit průměrné náklady na nákladní dopravu prostřednictvím vývoje nových řešení a jejich integrace se staršími logistickými systémy. To umožní efektivnější a udržitelnější řízení toků zboží a nákladu na letištích, v přístavech, vnitrozemských terminálech a různých logistických uzlech, přičemž se zohlední požadavky všech zúčastněných stran a zohlední se ekonomické, environmentální a sociální aspekty.
Prostřednictvím řešení FOR-FREIGHT budou zajištěny tyto funkce:
Pro dosažení těchto ambiciózních cílů projekt FOR-FREIGHT zapojuje přední světové zainteresované strany v oblasti T&L specializující se na různé druhy dopravy, jako jsou přístavní a letištní orgány, provozovatelé terminálů, zpracovatelé leteckých zásilek, provozovatelé vlaků a hlavní provozovatelé dopravy/nákladní dopravy, a spojuje je s předními vývojáři SW a technologií, výzkumnými organizacemi a inovativními malými a středními podniky. Tato spolupráce bude hnacím motorem pro zavedení tří nejmodernějších multimodálních zkušebních zařízení, která umožní reálné zkoušky v provozním prostředí pokrývajícím různorodé multimodální scénáře, konkrétně námořní přístav - logistický uzel a doručení na poslední míli, námořní přístav - letiště (letecká nákladní doprava) a říční přístav - železniční nákladní doprava. Projekt FOR-FREIGHT nabídne experimentální platformu založenou na cloudu, která integruje přístup ke třem testovacím místům a nabízí pokročilé nástroje pro monitorování a experimentování.
Odpovědnost | ETHNIKO KENTRO EREVNAS KAI TECHNOLOGIKIS ANAPTYXIS |
Financování | Program Climate, Energy and Mobility částkou 7 151 677 EUR Celkem 8 935 495 EUR |
Harmonogram | 9/2022 – 12/2025 |
Kontakt | https://cordis.europa.eu/project/id/101069731 |
5. ORCHESTRA
Název projektu anglicky
Coordinating and synchronising multimodal transport improving road, rail, water and air transport through increased automation and user involvement
Koordinace a synchronizace multimodální dopravy zlepšující silniční, železniční, vodní a leteckou dopravu prostřednictvím větší automatizace a zapojení uživatelů.
Popis projektu
Dlouhodobou vizí projektu ORCHESTRA je budoucnost, v níž bude snadné koordinovat a synchronizovat řízení všech druhů dopravy, aby bylo možné zvládat různé požadavky a situace. Rovněž usnadnění optimálního využití dopravních sítí a efektivní multimodální dopravní služby, a to jak ve venkovských, tak městských oblastech.
Cílem projektu je:
Projekt poskytne polycentrickou multimodální architekturu (PMA), která specifikuje způsob spolupráce a interakce různých systémových komponent s ohledem na inteligentní infrastruktury, technické a organizační aspekty a polycentrické řízení.
Odpovědnost | ITS NORGE-NORSK FORENING FOR MULTIMODALE INTELLIGENTE TRANSPORT SYSTEMER OG TJENESTER - ITS NORWAY |
Financování | Program SOCIETAL CHALLENGES – Smart, Green And Integrated Transport částkou 4 998 799 EUR Celkem 5 167 362 EUR |
Harmonogram | 5/2021 – 4/2024 |
Kontakt | https://cordis.europa.eu/project/id/953618 |
6. ReMuNet
Název projektu anglicky
Resilient Multimodal freight Transport Network
Odolná síť multimodální nákladní dopravy
Popis projektu
Projekt ReMuNet identifikuje a signalizuje rušivé události a vyhodnocuje jejich dopad na multimodální dopravní koridory. Na rušivé události reaguje rychle a plynule v reálném čase. Podporuje poskytovatele dopravních služeb při zlepšování odolnosti plánování tras. ReMuNet sděluje alternativní, předem definované multimodální dopravní trasy logistickým operátorům a následně řidičům kamionů, lokomotiv a kapitánům lodí. Díky tomu umožňuje rychlejší a adaptivní reakci multimodální sítě. ReMuNet organizuje využití trasy, navrhuje překladiště a optimalizuje přidělování kapacity, minimalizuje škody a zkracuje dobu obnovy.
Cíl projektu:
Jako průkopník fyzického internetu sleduje ReMuNet vizi umožnit a motivovat synchronní dopravu na evropské železnici, silnici a vnitrozemských vodních cestách s cílem zvýšit holistickou odolnost sítě. Významně snižuje emise a zvyšuje efektivitu koridorů nákladní dopravy v případě rušivých událostí.
Jak toho síť ReMuNet dosáhne?
Odpovědnost | FORSCHUNGSINSTITUT FUR RATIONALISIERUNG E. V. |
Financování | Program Climate, Energy and Mobility částkou 3 997 552 EUR Celkem 3 998 177 EUR |
Harmonogram | 7/2023 – 6/2026 |
Kontakt | https://cordis.europa.eu/project/id/101104072 |
7. MAGPIE
Název projektu anglicky
sMArt Green Ports as Integrated Efficient multimodal hubs
Chytré zelené přístavy jako integrované efektivní multimodální uzly
Popis projektu
Konsorcium projektu MAGPIE tvoří jedinečnou spolupráci, která se zabývá chybějícím propojením mezi dodávkami zelené energie a jejím využíváním v dopravě související s přístavy a zaváděním digitalizace, automatizace a autonomie pro zvýšení efektivity dopravy.
MAGPIE urychluje zavádění nosičů zelené energie (baterie, vodík, čpavek, BioLNG a metanol) v kombinaci s realizací logistické optimalizace v přístavech prostřednictvím automatizace a autonomního provozu.
Hlavním cílem projektu MAGPIE je demonstrovat technická, provozní a procedurální řešení v oblasti dodávek energie a digitálních řešení v prostředí živé laboratoře s cílem stimulovat zelenou, inteligentní a integrovanou multimodální dopravu a zajistit její zavedení prostřednictvím hlavního plánu evropského zeleného přístavu budoucnosti a činností v oblasti šíření a využívání. Uplatňuje se přístup živé laboratoře, v níž se vyvíjejí nebo předvádějí technologické a netechnologické inovace.
Demonstrovány jsou tyto inovace: výroba bioLNG na místě; inteligentní energetické systémy; úspora energie ve špičkách na břehu; digitální dvojče přístavu (nástroje pro měření emisí skleníkových plynů a přizpůsobení energie); čpavkové bunkrování; pobřežní nabíjecí bóje; autonomní e-barge a překládka; kontejner na zelenou energii pro vnitrozemskou lodní dopravu; hybridní posunovací lokomotiva; ekologicky propojená nákladní doprava; rozprostření silniční dopravy; netechnologické inovace pro zvýšení využívání zelené energie. Testování povede k vytvoření hlavního plánu pro evropskou zelenou včetně plánu a příručky pro realizaci.
Odpovědnost | HAVENBEDRIJF ROTTERDAM NV |
Financování | Program SOCIETAL CHALLENGES – Smart, Green And Integrated Transport částkou 24 964 564 EUR Celkem 30 764 359 EUR |
Harmonogram | 10/2021 – 10/2026 |
Kontakt | https://cordis.europa.eu/project/id/101036594 |
8. FOREMAST
Název projektu anglicky
Freight vOlumes transfer from Road to waterborne transport, using zero-EMission, Automated, Small and flexible vessel protoTypes
Přesun objemu nákladní dopravy ze silniční na vodní dopravu s využitím bezemisních, automatizovaných, malých a flexibilních typů plavidel.
Popis projektu
Aktivity projektu FOREMASTu v oblasti výzkumu a inovací jsou strukturovány podle 4 ambiciózních pilířů:
(P1) Volitelná úroveň automatizace. Architektura a rozhraní pro navádění, navigaci a řízení (GNC) a model situačního povědomí pro propojení GNC a senzorického hardwaru a systémů zpracování dat s cílem účinně řešit problém řízení, který je pro vnitrozemskou plavbu jedinečný. V kombinaci s vyváženou spoluprací člověka a autonomie (navigace, kotvení, manipulace s nákladem, pohon) a bezpečnostními důsledky ve smíšeném provozu s využitím na míru šitých služeb Galileo/EGNOS povede k prototypům dálkového řídicího centra nové generace TRL 5 a malého flexibilního automatizovaného systému řízení s nulovými emisemi (SFAZ) TRL 5.
(P2) Řešení pro řízení energie s nulovými emisemi dynamicky optimalizované pro převládající provozní podmínky. Hybridní elektrická řešení a řešení s nulovými emisemi založená na palivových článcích budou hodnocena z hlediska požadavků na výkon a energii, životnosti, nákladů a emisí během životního cyklu alternativních palivových/energetických systémů.
(P3) Inovativní makroprojekty pro plavidla SFAZ v sítích intramodální a intermodální přepravy odrážející inovace z P1 a P2. Koncepce návrhu plavidel, ověřené pomocí simulací, poskytnou systematické hodnocení návrhů SFAZ pro omezené oblasti a mělké vody, poskytující zvýšenou provozní flexibilitu, pokud jde o kapacitu nákladu, typy a nákladové jednotky, spojené s hydrodynamickými a pohonnými modely a architekturou řízení.
(P4) Modelovací simulační návrh a provozní optimalizační nástroje (Digital Twining Platform) umožňují jak návrh, tak provozní měření a optimalizaci řešení Living Lab (LL), podporující řešení pro evropské pobřežní a vnitrozemské nebo přetížené městské regiony, zahrnující v případě potřeby inovativní komponenty třetích stran, zajišťující přenositelnost a udržitelnost.
Dvě LL v Gentu a Caen, které představují pobřežní a vnitrozemské přetížené městské regiony, budou demonstrovat prototypy SFAZ integrované prostřednictvím automatizovaných inteligentních terminálů do optimalizovaných logistických sítí. Třetí virtuální univerzita v Galati bude demonstrovat replikovatelnost.
Odpovědnost | INLECOM GROUP |
Financování | Program Climate, Energy and Mobility částkou 4 981 706 EUR Celkem 4 981 706 EUR |
Harmonogram | 1/2024 – 12/2026 |
Kontakt | https://cordis.europa.eu/project/id/101138261 |
9. TRACE
Název projektu anglicky
Integration and Harmonization of Logistics Operations
Integrace a harmonizace logistických operací
Popis projektu
Logistický průmysl čelí v posledních letech neustálým a významným výzvám. Trendem je zavádění inteligentních služeb pro zvýšení výkonnosti poskytovaných systémů a synchronních operací. Přepravy a dodávky mohou těžit z využití nových obchodních modelů, které přejímají výše zmíněné inteligentní služby, kdy je hlavním cílem optimalizace využívání sdílených zdrojů a stávají se základem pro poskytování infrastruktury šetrné ke klimatu. Cílem synchromodálních operací a integrace heterogenních logistických služeb je snížení současných přeprav za účelem snížení uhlíkové stopy při současném zajištění nepřerušených dodávek a odolnosti vůči jakýmkoli rušivým událostem.
Projekt TRACE se zaměřuje na výše uvedené integrační činnosti a nabízí univerzální platformu s funkcemi souvisejícími s plánováním, rozvrhováním, optimalizací a řízením událostí, jakož i s využitím technologie blockchain pro usnadnění uzavírání inteligentních smluv a finančních operací v reálném čase, čímž se stává jedním z prvních pokusů o poskytnutí "inteligentního krytí" na současných logistických rámcích.
Projekt TRACE předpokládá reálné demonstrátory v různých evropských zemích s různými cíli, které začínají přepravou s využitím sdílených zdrojů, detekcí rušivých událostí a změnou harmonogramu přepravy a zároveň končí využitím bezpilotních vozidel k automatizaci dodávek na poslední míli. TRACE rovněž navrhuje nové koridory pro přepravu, bezpečné oblasti, kde mohou bezpilotní vozidla shromažďovat zásilky směřující do cílového místa určení, a nové (virtuální) uzly. TRACE provede studie týkající se překážek na cestě k nové éře logistiky, nových obchodních příležitostí, požadavků na legislativu a regulační rámce a odhalí přínosy navrhovaného přístupu z hlediska snížení energetické náročnosti a emisí při současném omezení provozních nákladů pro zúčastněné strany v oblasti logistiky.
Odpovědnost | ETHNIKO KAI KAPODISTRIAKO PANEPISTIMIO ATHINON |
Financování | Program Climate, Energy and Mobility částkou 7 743 673 EUR Celkem 9 531 486 EUR |
Harmonogram | 6/2023 – 5/2026 |
Kontakt | https://cordis.europa.eu/project/id/101104278 |
10. ISTEN
Název projektu anglicky
Integrated and Sustainable Transport in Efficient Network
Integrovaná a udržitelná doprava v efektivní síti
Popis projektu
V současné době jsou významnými omezeními účinnosti nedostatečná spolupráce a sdílení infrastruktury mezi příslušnými subjekty a obrovské problémy s přetížením silnic, které ovlivňují spojení mezi přístavem a vnitrozemím.
Hlavními cíli projektu jsou:
Konečným výstupem ISTEN je strategický nadnárodní akční plán pro rozvoj sítě integrovaných uzlů na úrovni ADRION. Regionální a národní orgány, stejně jako provozovatelé nákladní dopravy a další subjekty zapojené do logistického řetězce z něj budou mít prospěch a pozitivně ovlivní efektivitu dopravy a environmentální udržitelnost na úrovni regionu ADRION.
Odpovědnost | Università Mediterranea di Reggio Calabria |
Financování | Program INTERREG VB Adriatic-Ionian částkou 1 132 200 EUR Celkem 1 332 000 EUR |
Harmonogram | 12/2017 – 11/2020 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/19197/Integrated-and-Sustainable--EN/ |
11. Digsea
Název projektu anglicky
DIGitalisation of multimodal transport in the Adriatic SEA
DIGITALIZACE multimodální dopravy v Jaderském moři
Popis projektu
V rámci programu Interreg IT-HR 2014-2020 bylo vypracováno několik projektů zabývajících se nákladní dopravou, z nichž čtyři se zaměřují na informační a komunikační technologie aplikované na námořní a multimodální dopravu z různých hledisek:
Projekt DIGSEA sdružuje technické znalosti získané v rámci těchto projektů a konsoliduje je v jednotném přístupu námořní přístav-vnitrozemí-logistika, který pokrývá celý dodavatelský řetězec.
Tímto způsobem budou zkušenosti a odborné znalosti ze současného programového období sloužit jako základ pro nové programové období, což zajistí jejich dlouhodobou udržitelnost a opakovatelnost.
Rovněž budou předány zúčastněným stranám a tvůrcům politik na úrovni EU a na nadnárodní úrovni, aby je zapojili a zvýšili povědomí o využívání informačních a komunikačních technologií jako mocného a účinného nástroje ke zlepšení účinnosti a následně environmentální výkonnosti přístavů a celého dodavatelského řetězce.
Odpovědnost | Autorità di Sistema Portuale del Mare Adriatico Orientale |
Financování | Program INTERREG V – A Italy - Croatia částkou 509 515 EUR Celkem 599 430 EUR |
Harmonogram | 1/2022 – 6/2023 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/26788/DIGitalisation-of-multimoda-EN/ |
12. MultiAPPRO PLUS
Název projektu anglicky
Multidisciplinary approach and solutions to development of intermodal transport in region – PLUS
Multidisciplinární přístup a řešení rozvoje intermodální přepravy v regionu – PLUS
Popis projektu
V návaznosti na projekt MultiAPPRO bude MultiAPPRO Plus podporovat logistiku nákladní dopravy, usilovat o zvýšení konkurenceschopnosti intermodální přepravy a zrovnoprávnění námořní nákladní dopravy s ostatními druhy dopravy, pokračovat ve vytváření rámců, které budou motivovat k investicím do modernizace přístavů v jadransko-jónském regionu, a pokračovat v přezkumu pokroku dosaženého v oblasti rozvoje udržitelné mobility, jak již dříve navrhla Evropská komise.
Hlavním cílem projektu je propagace výstupů a výsledků projektu na národní, evropské a makroregionální úrovni, jakož i podpora významu a využití aplikace vyvinuté v rámci pilotní aktivity projektu. Projekt bude pokračovat v rozvoji a propagaci intermodální přepravy v jadransko-jónském regionu uprostřed nových výzev.
Již dříve byla v rámci projektu MultiAPPRO založena síť intermodální přepravy, odborný orgán na mezinárodní úrovni, jehož cílem je podporovat rozvoj ekologické a udržitelné intermodální přepravy v regionu. Nyní, kdy je hlavní překážkou krize COVID-19, budou partneři opět spolupracovat s ITN při hledání řešení a překonávání překážek, které byly způsobeny COVID-19.
Odpovědnost | Klaster intermodalnog prijevoza |
Financování | Program INTERREG VB Adriatic - Ionian částkou 123 835 EUR Celkem 145 688 EUR |
Harmonogram | 1/2022 – 6/2022 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/26658/Multidisciplinary-approach--EN/ |
13. CIRCUMVECTIO
Název projektu anglicky
Quality Circulation of the goods on the premises of the logistics station of the program
Kvalitní oběh zboží v prostorách logistické stanice programu
Popis projektu
Projekt studuje strukturu a provoz platformy CAMP (Cross-boarding Area Management Platform), která může také fungovat jako Logistics Single Window pro bezproblémový a bezpapírový logistický řetězec.
CAMP implementuje síť interoperabilních platforem, které slouží přepravcům a hráčům dodavatelského řetězce. Vybraná odvětví sdílejí myšlenku jednotného kontaktního místa, které je zapojením zákazníků a dodavatelů vytvořeno jako prostředek k vytvoření důvěryhodného nástroje pro malé a střední podniky k internacionalizaci produktu v přeshraniční oblasti a zvýšení jeho konkurenceschopnosti.
Referenční zóna zahrnuje sekundární a terciární uzly s užším vztahem k primární síti (přístavní uzly a pozemní zásobovací trasy). Studie tím, že využije dokončené projekty, zlepší zvýšení atraktivity uzlů zapojených do ekonomické kvantifikace zkrácení doby přepravního řetězce. Návrh architektury si klade za cíl maximalizovat vlastnosti adaptability, flexibility a škálovatelnosti nezbytné pro podporu komunikace operátorů s institucemi (a mezi institucemi) různých velikostí a s různou mírou elektronizace a racionalizace služeb za účelem implementace modální distribuce.
Cílem projektu, včetně budoucích implementací IT, je prostřednictvím zkoumání potřeb operátorů definovat logický systém a metadata nezbytná pro operační platformu.
Odpovědnost | Klaster intermodalnog prijevoza |
Financování | Program INTERREG V – A Italy – France (Maritime) částkou 567 163 EUR Celkem 667 250 EUR |
Harmonogram | 3/2017 – 6/2019 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/17682/Quality-Circulation-of-the--EN/ |
14. NEWBRAIN
Název projektu anglicky
Nodes Enhancing Waterway bridging Adriatic-Ionian Network
Uzly zlepšující vodní cesty přemosťující jadransko-jónskou dopravní síť
Popis projektu
Projekt NEWBRAIN si klade za cíl zvýšit relevanci systému jadransko-jónských hlavních uzlů pro ekonomickou a sociální integraci programové oblasti v rámci evropské dopravní politiky a sítě TEN-T jako klíčových bran spojujících střední a západní Evropu s jihem.
Projekt řeší různé mezery v infrastruktuře a technologická, procedurální a organizační úzká místa zjištěná na místní úrovni a mající dopad na plynulost regionálního dopravního systému přijetím společného a nadnárodního přístupu zaměřeného na stimulaci koordinovaného rozvoje fyzické a nefyzické infrastruktury a na zvýšit kapacitu pro zahájení proveditelných investic.
Očekává se, že nadnárodní spolupráce 9 partnerů projektu logistiky a dopravních uzlů, klíčových institucí pro plánování infrastrukturních investic v dopravních a logistických sektorech v oblasti jadransko-jónského makroregionu, uvolní potenciál pro investice prostřednictvím účasti na financování EU. pro zavádění účinných, ekologicky šetrných a nízkouhlíkových dopravních systémů a pro zajištění aktivní a dlouhodobé spolupráce v různých finančních iniciativách.
Těchto výsledků je dosaženo vytvořením Jadranské Jónské intermodální a logistické sítě jako stabilního a udržitelného rámce spolupráce pro dosažení inovativní účinné dopravní infrastruktury a ekologického a nízkouhlíkového dopravního systému, dohodnutého v nadnárodní strategii NEWBRAIN, kterou mají přijmout všichni partnery. Vypracování akčních plánů v každém uzlu umožňuje definovat prioritní akce z hlediska technické a finanční připravenosti a podporuje přípravné a technické studie potřebné pro použití v hlavních evropských finančních programech (např. CEF, EFSI, ..) prostřednictvím iniciativ nadnárodní spolupráce. jehož konečným rozsahem je konkrétní realizace dopravní sítě EU.
Odpovědnost | Autorità di Sistema Portuale del Mare Adriatico Centrale |
Financování | Program INTERREG VB Adriatic - Ionian částkou 1 271 139 EUR Celkem 1 495 458 EUR |
Harmonogram | 12/2017 – 12/2020 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/19173/Nodes-Enhancing-Waterway-br-EN/ |
15. COMODALCE
Název projektu anglicky
Enhancing COordination on multiMODAL freight transport in CE
Posílení koordinace multimodální nákladní dopravy v CE
Popis projektu
Projekt COMODALCE si klade za cíl zvýšit spolupráci a koordinaci mezi účastníky multimodální nákladní dopravy ve střední Evropě prostřednictvím využití inovativních systémů ICT tím, že spojí některé z nejdůležitějších přístavů/železničních silničních terminálů/operátorů vytvářejících multimodální dopravní toky.
Projekt COMODALCE tak přispěje k:
1) posílení dovedností v oblasti plánování dopravy prostřednictvím hloubkové nadnárodní studie podrobně analyzující každé území a vypracování podrobných strategií, které budou testovány prostřednictvím pilotních akcí
2) testování inovativních ICT řešení pro zlepšení koordinace a interoperability mezi nejdůležitějšími přístavy / logistickými operátory v oblasti programu a zefektivnění toků nákladní dopravy s cílem zvýšit konkurenceschopnost a produktivitu odvětví multimodální dopravy
3) shromáždění zúčastněných stran multimodální dopravy, přijetí koordinovaných krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých plánů rozvoje a přijetí společného nadnárodního souboru nástrojů
Odpovědnost | Autorità di Sistema Portuale del Mare Adriatico Centrale |
Financování | Program INTERREG VB Adriatic - Ionian částkou 1 621 460 EUR Celkem 1 959 750 EUR |
Harmonogram | 4/2019 – 3/2022 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/21493/Enhancing-COordination-on-m-EN/ |
16. REIF
Název projektu anglicky
Regional infrastructure for railway freight transport – revitalised
Regionální infrastruktura pro železniční nákladní dopravu – revitalizována
Popis projektu
Železniční nákladní doprava v celé oblasti střední Evropy dramaticky ztratila podíly na trhu. Aby se tento negativní trend zvrátil, probíhají rozsáhlé investiční programy se zaměřením na hlavní koridory. Jako doplněk k této iniciativě se projekt REIF zaměřuje na zvýšení modálního podílu železniční nákladní dopravy prostřednictvím zmírňujících opatření pro systém regionálních železničních přivaděčů.
Projekt REIF zejména řeší příslušné problémy související s nedostatečnou konektivitou na regionální úrovni. Za tímto účelem REIF vyvíjí a aplikuje nástroje pro analýzu regionálního potenciálu pro železniční nákladní dopravu, identifikuje úzká místa v infrastruktuře a účinná opatření buď pro zachování zranitelných spojení, nebo dokonce pro obnovu uzavřených tratí. Pilotní akce testují nové přístupy k překonání různých diskontinuit regionální železniční sítě v zúčastněných regionech. Dále jsou zkoumány různé podmínky pro spuštění aktivace nových železničních služeb, od organizačních aspektů až po potřebu zajištění „kritického množství“ dopravní poptávky. Výsledkem budou regionální akční plány definující priority a potenciální politická opatření.
Odpovědnost | Thüringer Ministerium für Infrastruktur und Landwirtschaft |
Financování | Program INTERREG VB Central Europe částkou 1 676 776 EUR Celkem 2 055 842 EUR |
Harmonogram | 4/2019 – 3/2022 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/21485/Regional-infrastructure-for-EN/ |
17. CHARGE
Název projektu anglicky
Capitalisation and Harmonisation of the Adriatic Region Gate of Europe
Kapitalizace a harmonizace Jaderského regionu Brána Evropy
Popis projektu
Projekt CHARGE těží z výsledků programu IPA CBC 2007-2013 projektu CARICA, jehož cílem je podpora efektivních a udržitelných investic do rozvoje infrastruktury přístavů a logistických center prostřednictvím rozvoje integrovaných akčních plánů a finanční
cestovní mapy založené na předpokládaných dopravních tocích. Projekt podpoří intermodalitu a udržitelnou dopravní konektivitu v oblasti a zároveň podpoří rozhodovací proces při přijímání investic do infrastruktury a pilotních aktivit.
Odpovědnost | RAM - RETE AUTOSTRADE MEDITERRANEE SPA |
Financování | Program INTERREG V-A Italy - Croatia částkou 564 875 EUR Celkem 664 559 EUR |
Harmonogram | 1/2018 – 9/2019 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/23065/Capitalisation-and-Harmonis-EN/ |
18. EasyLog
Název projektu anglicky
Optimized Logistics for ports and intermodal transport
Optimalizovaná logistika pro přístavy a intermodální přepravu
Popis projektu
Tento projekt usiluje o zlepšení účinnosti přeshraničních spojení pro sekundární a terciární přístavní uzly v oblasti spolupráce s cílem usnadnit intermodální mobilitu zboží a osob a napojit se na sítě TEN-T, v souladu s projekty GoSmartMed, Circumvectio a GEECCTT Iles. Současná roztříštěnost dopravního systému oblasti poškozuje dostupnost a náklady na logistiku, což má za následek menší konkurenceschopnost. Aby čelila této výzvě, EasyLog navrhuje, vyvíjí a implementuje inovativní ICT systém pro optimalizované řízení informačních a procedurálních toků mezi operátory přeshraničního přístavního dodavatelského řetězce.
Obecným cílem je zlepšit mobilitu kolejových vozidel mezi přeshraničními regiony. Využívání ICT technologií zvýší výkonnost multimodálního dopravního řetězce a globální kvalitu služeb poskytovaných přístavními uzly partnerských regionů a zefektivní napojení na sítě TEN-T.
EasyLog využívá pokročilé a integrované technologické vybavení pro podporu potřeb provozovatelů intermodální přepravy a optimalizuje komunikaci a provoz. Systém bude testován na 5 přístavech a 5 stávajících linkách, aby se posoudila jeho reálná použitelnost. Příjemci budou dopravci, provozovatelé přístavů, nákladní společnosti, veřejná správa a oblasti obecně vzhledem k vyšší možnosti růstu, kterou poskytuje lepší výkon dopravního systému. Partnerství bude participativním a koordinovaným způsobem pracovat na zavedení sdíleného inteligentního systému řízení přeshraničního provozu, který zlepší logistické a námořní dopravní řetězce v oblasti spolupráce a překoná hranice současné roztříštěnosti.
Odpovědnost | Università degli Studi di Cagliari |
Financování | Program INTERREG V-A Italy – France (Maritime) částkou 1 697 499 EUR | Celkem 1 997 058 EUR
Harmonogram | 7/2018 – 4/2021 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/22576/Optimized-Logistics-for-por-EN/ |
19. COMBINE
Název projektu anglicky
Strengthening Combined Transport in the Baltic Sea Region
Posílení kombinované přepravy v regionu Baltského moře
Popis projektu
V kombinované přepravě se zboží přepravuje vlakem, loděmi nebo čluny, přičemž první a poslední míle je co nejkratší po silnici. Podíl tohoto účinného a ekologičtějšího dopravního systému však zůstává v oblasti Baltského moře malý kvůli prostorově rozptýlené dopravě a tradici silniční dopravy. Cílem projektu COMBINE je zvýšit tento podíl zlepšením provozu na terminálech a snížením nákladů na poslední míli zavedením nových řešení, jako je platooning, delší/těžší nákladní vozidla, e-nákladní vozidla a vozidla na zkapalněný zemní plyn.
Odpovědnost | Hafen Hamburg Marketing e.V. |
Financování | Program INTERREG VB North Sea částkou 2 636 212 EUR Celkem 3 392 220 EUR |
Harmonogram | 1/2019 – 6/2021 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/21621/Strengthening-Combined-Tran-EN/ |
20. North Sea CONNECT
Název projektu anglicky
CONNECTing North Sea Region’s TEN-T nodes - Support intermodality growth in the North Sea Region through smart efficiency enhancements
Propojení uzlů TENT-T v regionech Severního moře - Podpora růstu intermodality v regionu Severního moře prostřednictvím inteligentního zvyšování účinnosti
Popis projektu
Oblast Severního moře je jednou z hlavních logistických zón v Evropě. Nacházejí se zde největší námořní přístavy a mnoho intermodálních dopravních uzlů.
Tyto intermodální uzly jsou výjimečné pro přepravu zboží. Pro zvýšení atraktivity lokality a jejího tržního potenciálu jsou zapotřebí efektivní, inteligentní a ekologické dopravní sítě.
Intermodalita by měla umožnit koncentraci nadnárodní dopravy a dálkových toků a v důsledku jejich integrace zajistit vysoce efektivní využívání infrastruktury z hlediska zdrojů. V současné době klade politika transevropských dopravních sítí (TEN-T) velký důraz na rozvoj hlavní sítě, tedy hlavních dopravních os v Evropě. Obchodní a podnikatelská síť však nezávisí pouze na svých hlavních uzlech, ale také na svém zázemí.
Aby se zvýšila efektivita dopravních toků v rámci holistického přístupu, zahrnoval projekt jak hlavní, tak vzdálenější dopravní uzly.
Odpovědnost | Hafen Hamburg Marketing e.V. |
Financování | Program INTERREG VB North Sea částkou 1 832 952 EUR Celkem 3 665 907 EUR |
Harmonogram | 10/2019 – 3/2023 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/22159/CONNECTing-North-Sea-Region-EN/ |
21. TRANSPOGOOD
Název projektu anglicky
Transport of Goods Platform
Platforma pro přepravu zboží
Popis projektu
Projekt TRANSPOGOOD využívá hlavní výsledky projektu INTERMODADRIA a vytvoří sadu inovativních ICT nástrojů, které pomohou uživatelům při hledání nejlepšího řešení nabídky dopravních služeb a zajistí monitorování dopravní logistiky a environmentálních parametrů, což prokáže konkrétní přínosy v dopravě a logistice. Cílem projektu je zlepšit znalosti v odvětví dopravy a logistiky uspořádáním vzdělávacích modulů a společně definovat soubor výstupů pro zlepšení tržních, politických a regulačních podmínek pro intermodalitu.
Odpovědnost | Klaster intermodalnog prijevoza |
Financování | Program INTERREG V – A Italy - Croatia částkou 828 985 EUR Celkem 975 277 EUR |
Harmonogram | 1/2018 – 9/2019 |
Kontakt | https://keep.eu/projects/23077/TRANSPORT-of-GOODS-PLATFORM-EN/ |
Rádi vám pomůžeme nebo poskytneme doplňující informace.