Cílem kapitoly je detailně popsat postup vyhledávání vlakových spojů kombinované dopravy v elektronických jízdních řádech včetně vysvětlení všech informací.
Aktuální informace o jízdních řádech zveřejňují operátoři vlaků kombinované dopravy na svých webových stránkách. Po zadání výchozí země a v ní ležícího výchozího terminálu vybraného za účelem odeslání zásilky, země určení zásilky, cílového terminálu a předpokládaného data podání zásilky systém nabídne nejbližší přepravní spojení.
Z pohledu silničního dopravce či speditéra není rozhodující čas odjezdu vlaku z výchozího terminálu, nýbrž čas, do kterého musí nejpozději stihnout přepravní jednotku předat obsluze terminálu (tzv. closing time = CT nebo LS = Ladeschluss) tak, aby mohly být vyřízeny všechny administrativní záležitosti spojené s podejem zásilky, naložením přepravní jednotky na vlak a provedeny veškeré předepsané technologické úkony před odjezdem vlaku (technická a komerční prohlídka vozů a zásilek, zkouška brzdy železniční soupravy, soupis vlaku, apod.).
Jako názorný příklad lze použít výňatek z jízdního řádu operátora Kombiverkehr, který je k dispozici už na titulní stránce www.kombiverkehr.de.
Informační systém nabídne nejen časově nejbližší vlaková spojení, která jsou na dané trase k dispozici, ale vyhledá i následné nebo předchozí spoje. Zákazník přitom může své zadání upřesnit, zda požaduje všechna možná spojení, anebo jen spojení přímým vlakem bez překládek v nácestných terminálech (tzv. hubech = gateway = Drehscheibe).
V jednotlivých sloupcích jízdního řádu vlaku jsou uváděny tyto údaje:
Aby mohla být přepravní jednotka po konkrétní přepravní trase přepravena, nesmí být číslo profilového kódu vyznačené na přepravní jednotce vyšší, než jsou profilové kódy všech pojížděných tratí na celé přepravní trase zásilky.
Jízdní řády zpravidla neobsahují žádné bližší informace o struktuře vozů zařazených do vlakové soupravy. Nezbytným předpokladem pro uskutečnění přepravy intermodálních návěsů je zařazení tzv. kapsových vozů do soupravy vlaku. Tuto záležitost je proto třeba vždy v dostatečném předstihu před zahájením prvních přeprav projednat s operátorem vlaku, kterému je třeba sdělit informace o typu a technických parametrech intermodálního návěsu za účelem ověření kompatibility daného typu návěsu s příslušným typem (řadou) kapsového vozu.
Aktuální informace o jízdních řádech zveřejňují operátoři vlaků kombinované dopravy na svých webových stránkách. V jízdních řádech není rozhodující čas odjezdu vlaku z výchozího terminálu, nýbrž čas, do kterého musí nejpozději stihnout přepravní jednotku předat obsluze terminálu. V jízdních řádech vlaku jsou rovněž uvedené maximální profilové kódy povolené pro jednotlivé konkrétní linky kombinované dopravy.
Je rozhodující čas odjezdu vlaku z výchozího terminálu nebo nejzazší čas předání přepravní jednotky obsluze terminálu?
Rádi vám pomůžeme nebo poskytneme doplňující informace.